Stručné informace vyčtené z trailerů

26. dubna 2008 v 11:46 | Kivlov |  GTA IV
Stručné informace vyčtené z trailerů a preview
Videogameszone
  • Zaměřovací systém je podobný jako ve hře Saints row (ne stejný, pouze přehazování zaměřených cílů).
  • Screen kde je vidět Niko v šedém obleku je z první mise. Niko si ho musí koupit a obléct aby se dostal do kanceláří právnické firmy.
  • Když vás hledá policie, kolem vás se na mapě rozbliká kruh.
  • Potvrzeno umístění mapy - v dolním rohu + ukazatel zdraví a v horním pravém rohu stav konta. Avšak mapa i ukazatel zdraví jsou stále ve fázi vývoje, věci se stále dolaďují.
  • R* prý ještě dolazuje grafiku, i když je velice detailní a propracovaná.
  • R* odpovídali na pár otázek, ovšem nic důležitého neřekli. Na dvě neodpověděli a to na: "Bude možné vstoupit do Sochy svobody?" a "Bude zaveden Checkpoint systém?" No, necháme se překvapit.
  • V Liberty City se budou tvořit zácpy (to je docela pochopitelné). Proto bude možná někdy lepší jet metrem.
  • V první misi Niko volá mobilem Little Jacoba, následně si bere taxík kde také telefonuje a upřesňuje podrobnosti schůzky. Tam už čeká Jacob. Otevře kufr a tam jsou zbraně. Niko si jednu z nich kupuje. S toho vyplývá že bude moci volat i za jízdy taxíkem.
  • R* teď hlavně pracuje na zpracování hlasu a dabingu.
  • Video co měli možnost vidět redaktoři Videogameszone bylo lepší než na E3. Způsobeno to bylo tím, že R* pořád vylepšuje fyziku hry a hlavně Frame-rate (obnovovací kmitočet), ale pořád je hodně pomalý.
  • Frame-rate se u her modifikuje jako poslední, takže můžeme být klidní.
  • Při třech nebo více hvězdičkách hledanosti vás bude opět hledat i vrtulník a FBI.
  • R* se zmínily o modelech aut a o tom že budou velice propracované (tlumiče, kola..).
  • Server Gameware se zmínil o PC verzi GTA IV a předpokládá datum vydání na 15.3. 2008 R* ani Take 2 žádné takovéto informace nepodali, takže to berte hodně s rezervou. A vůbec berte s rezervou vydání PC verze.
Teambox
  • Poškození vozidel bude podle Teamboxu reálnější. Například když pojedete dlouho autem opotřebují se vám pneumatiky a to bude ovlivňovat jízdní vlastnosti.
  • Po internetu by se mohlo i nakupovat.
ABC
  • Niko bude moci cestovat hromadnou dopravou
  • Niko bude moci vybírat peníze z bankomatů
Official Xbox Magazine US
  • Křestní jméno policisty McRearyho je Francis a ví o nějakém tajemném zločinu co Niko spáchal. Možná se jedná o zločin, který Niko spáchal ve své rodné zemi a možná to je to, před čím utíká. Také se potvrdila úvaha, že již zmiňovaný Francis McReary je vousatý policista z artworku. Niko
  • OXM se také trochu podíval na Nikovu historii. Niko prý byl součástí "Balkan Peace Force" (Balkánské Mírové Jednotky). To znamená, že byl pravděpodobně voják z ruského kontingentu mezinárodních sil OSN, které na Balkánu dělali pořádek po rozpadu Jugoslávie. Niko má tedy vojenský výcvik, umí dobře střílet, plavat a bojovat na blízko.
  • Seznam zbraní prodávající Little Jacob zahrnuje 9mm, brokovnici, SMG a micro SMG. Možná budou časem nějaké zbraně přibývat a jejich cena bude záviset na vašem vztahu s Little Jacobem.
  • Niko ukradl černý Comet (auto z předchozích dílů) poblíž Humboldt River Viewpoint, aby zabil muže jež odcizil McRearyho pamětovou kartu.
  • GTAIV bude opět zahrnovat minihru kulečník a mnoho dalších. Budou tu převážně od toho aby zabránili nudě když čekáte na schůzky s nějakým NPC.
  • Nic okolo teroristických útocích z 11.09.01 ve hře nebude zmíněno. V Liberty City se nic takového prostě nestalo.
  • Recepční pracující u právnické firmy Goldberg, Ligner & Shyster, volající Nikovi aby ho informovala o pohovoru, se jmenuje Karen. Možná se bude jednat o nějakou vedlejší postavu, nebo to Rockstar s komplexností hry trochu přehání a dává jméno každému NPC se kterým přijdeme do styku.
Play Magazine UK
  • McReary je zkorumpovaný policista, stejně jako Tenpenny v San Andreas nebo jako Leon McAfrrey z Liberty City Stories. Ještě se ale neví, jestli bude stejně jako Tenpenny záporná, nebo naopak kladná postava.
  • Little Jacob, dealer se zbraněmi, je velmi dobrý přítel Romana, Nikova bratrance.
  • Rotterdam Hill je v Alderney (New Jersey).
  • První mise v demu se jmenovala "Call and Collect", česky zavolej a vezmi.
  • HUD byl opravdu hodně zjednodušen.
  • Při nákupu oblečení si musíte vybrat jednotlivé části jednotlivě z regálů.
  • Defaultní pohled při řízení auta je vlevo nad silnicí.
  • Soubojový systém je prý někde mezi Resident Evil 4 a Gears of War. Umožňuje vám krýt se a střílet naslepo zpoza vašeho krytu.
  • GTA IV je hodně o budování vztahů mezi osobami. Například přátelství s Little Jacobem jde utužit častým telefonováním, loajalitou a nakupováním zbraní u něj. Pokud máte s někým dobrý vztah, čekají vás různé odměny a bonusy (levnější zbraně).
  • Peníze, mapa i "hvězdičky" zůstávají.
  • Když vám naskočí hvězdička a začne po vás jít policie, na minimapce problikne červený a modrý kruh, ukazující území, ve kterém vás budou hledat. Jeho velikost záleží na počtu získaných hvězdiček.
  • Hvězdiček je stále 6.
  • Hra je těžší, než byli předchozí díly a je možné, že to spoustu fanoušků série odradí.
  • Goldberta je třeba zabít, protože někomu dluží nějakou službičku.
  • Když zabijete právníka Goldberta, mohou se zobrazit minimálně dvě různá videa - jak Goldbert leží mrtvý na zemi, nebo jak padá z okna. To vypovídá hodně o spoustě způsobech provedení a řešení misí.
  • Cestu z Goldbertovi kanceláře Nikovi přehradí tři securiťáci.
  • Můžete se krýt před palbou za stěnou stejně jako v Metal Gear Solid.
  • Když utečete z budovy Goldbertovi právnické firmy, tak je mise hotová.
  • Rockstar také v demu ukázal možnosti nového fyzikálního systému - pokud střelíte stráž stojící na kraji schodů do nohy, upadne a skutálí se po schodech dolů. Když střelíte Goldberta z blízka brokovnicí, síla ho vymrští ven oknem, které bylo za ním.
Herní veletrh E3
  • Niko je s konečnou platností rus. Konec všem spekulacím.
  • Verze pro Xbox bude obsahovat navíc jeden multiplayerový mód, který podle Microsoftu dokáže konkurovat singleplayeru. Možná nás čekají kooperativní mise, nebo něco úplně jiného. Každopádně Xbox má zase o něco navrch.
  • První "zvláštní obsah" pro Xbox by měl vyjít už na jaře 2008.
  • Všechny záběry z trailerů byly zachyceny přímo ze hry v real-time na konzoli Xbox 360. Dokážete si představit verzi pro PS3 s ještě většími detaily? Já taky ne...
  • Datum vydání bylo opět potvrzeno na 16. říjen.
Games TM
  • Známá newyorská křižovatka Times Square se bude v GTA IV jmenovat Star Junction V demu tam nebylo moc chodců, ale to je tím, že je hra ještě stále ve vývoji.
  • V demu, které GamesTM měli, si Niko objednal zbraně přes telefon od karibského obchodníka jménem Little Jacob. Zadal si s ním schůzku v aleji na Rotterdamm Hill. Těžko říct, jestli se ještě setkáme s Ammu-Nation, ale toto reklamní tričko tomu nasvědčuje.
  • Niko si může na ulici zastavit taxík, což je mnohdy lepší než si od někoho vypůjčit (ukrást) auto. Cestu taxíkem lze přeskočit, pokud se vám nechce čekat. Náznak tohoto systému byl již v GTA: Vice City. Za taxík se samozřejmě platí.
  • Nikovi volal jistý právník Goldbert z firmy Goldbert, Ligner & Shyster. Niko mu poslal svůj životopis e-mailem z internetobé kavárny Tw@ Café. Goldbert si s ním poté domluvil schůzku na určitou hodinu a Niko si mezitím šel koupit oblečení za 2000$ do obchodu Perseus. Poté navštívil sídlo společnosti GLS a hned když vstoupil do Goldbertovi kanceláře, tak ho střelil do hlavy. Jeho sekretářka mezitím spustila alarm a Niko se snaží prostřílet ven. Chybí indikátor zranění, místo toho vidíme Nikova zranění přímo na něm. Před budovou na něj dokonce čeká policejní vrtulník.
  • Niko se v demu dále setká s jistým McRearym v Castle Gardens, v menším parku u pobřeží, z kterého je výhled na Statue of Happiness. McRearovi kdosi ukradl paměťovou kartu s citlivými daty a on ji potřebuje získat zpět. Když přijedou taxíkem (o taxíku o dva body výše) na místo, Niko zavolá onomu zloději mobilem aby viděl, kdo z davu zvedne telefon. Když se tak stane, Niko mu střelí třikrát do hlavy, ukradne kartu a začne utíkat. Má tři hvězdičky.
  • Internet by měl být dostupný z každého počítače ve hře a poskytuje velkou míru interakce s Liberty City. Můžeme se tedy pravděpodobně těšit na něco podobného jako byly minihry v GTA: San Andreas (ale ve větší míře) a na novinky/zprávy na internetu, které závisí na vaší činnosti.
  • Mise mohou být přerušeny a některé jsou časově přesně dané - například dostanete úkol dostavit se zítra odpoledne na schůzku a mezitím si můžete dělat, co chcete. To také může znamenat více misí zadaných najednou. Zároveň to znamená, že v průběhu mise budeme moci dělat všechno co můžeme dělat když, žádnou misi nemáme zadanou.
  • Páchání zločinů už není tak jednoduché. Získáte stupeň hledanosti (hvězdičku) za každý trestný čin, který provedete, pokud existuje svědek. Když se stanete hledaným, objeví se na radaru kruhová oblast - pokud z ní nezpozorovaně utečete, policie po vás přestane pátrat. Pokud vás ale policie zahlédne, tato oblast se posune a její střed bude v místě, kde jste byli naposledy viděni. Policie tedy vždy neví, kde jste (narozdíl od předešlých GTA). Díky pojmenování ulic a náměstí budou policisté komunikovat způsobem "naposled byl viděn na Star Junction" atd. Ve hře také nebudou Pay'n'Spray. Také ještě nebyla potvrzena možnost schovat se do nějakého zákoutí a přečkat, než policie přestane pátrat.
  • Zranění budou realistická a budou se promítat do pohybu a akcí jak Nika, tak i ostatních lidí. To se ukázalo v části dema, když Niko bojuje v kancelářích Goldbertovi firmy.
360Zine Online Magazine
  • Rockstar opět potvrdil spoustu misí, které budou záviset na čase nebo denní době.
  • Ve hře budou "časem omezené akce", těžko říct, co tím bylo myšleno.
  • GTA IV je hotové z 86%.
Yahoo! Games
  • Zranění a krev budou velice realistické. Kromě toho, že to bude vypadat hezky, určitě to rozpoutá spoustu debat a šílení právníci a politici se budou moct... Zažalovat Rockstar.
  • Zvuk bude prý také realističtější a bude znít jinak v závislosti na vzdálenosti a dalších faktorech.
  • Přestože podstatná část HUDu bude chybět, stále uvidíme neprůstřelnou vestu nebo Nika samotného, podle čeho můžeme zranění a zdravotní stav posoudit samy.
Xbox 360 UK Magazine
The Games Magazine UK
  • Chodci nosí tašky ze zeleninou, mluví do telefonu a divně se po Nikovi dívají. Ostatně i já se po něm chvíli divně díval když jsem ho viděl poprvé v traileru :-D.
  • Díky RAGE enginu vypadá jen třeba obyčejná chůze v bodu A do bodu B jako scéna vystřižená z nějakého filmu.
  • V demu R* představil předělaný engine řízení auta. Auto které Niko v noci ukradl jede nádherně, reflektory svítí do dálky a jejich světlo reaguje na pohyb auta, které trochu zadrncá na každém výmolu. Podle redaktorů časopisu to opět vypadá jako scéna z filmu. Bylo ještě podotknuto, že auto jede 20 MPH (přibližne 35 Km/h). Ale jak ví že 20 MPH - že by konečně tachometr?
360 Magazine UK
  • Při kradení stojícího auta Niko zničí sklo a pak auto zevnitř odemkne. Stejně bude ale prý záležet na zabezpečení auta a proto bude lehčí ukrást starší auto než nové žihadlo vybavené autodestrukcí při pokusu o krádež :-).
  • Rockstar dodává, že ne každé auto lze takto lehce ukradnout a že je pravděpodobné, že policie ukradnuté auto pozná třeba podle onoho rozbitého okýnka.
Play Magazine UK
  • Po zemi se budou válet zničené lahve od piva a další odpadky. To hlavně v chudinské čtvrti Broker, nečekejte podobný bordel v centru.
  • Bude velký loading na začátku hry aby pak nemusely být malé otravné loadingy v průběhu hry při překračování řeky či vstupování do interiéru.
  • Rockstar Games dělají na něčem novém okolo rádia, zatím je tajemství o co se jedná. Možná že jde o něco okolo Philipa Glasse, který pro GTA skládá hudbu.
  • Opět potvrzena možnost měnit Nikovi oblečení.
  • Kupování a získávání území jako ve Vice City a San Andreas bylo popřeno. Bylo znovu připomenuto, že nejde o to stát se "kingem", ale přežít.
  • Liberty City bude nakonec možná do rozlohy o něco větší než San Andreas, ale i tak San Andreas prý strčí do kapsy rozlohou interiérů a "výškou" města.
  • Unikátní skoky a jiné kravinky s auty a motorkami ve hře možná nebudou, nic ale ještě není jisté. Vše v zájmu realističnosti.
  • Čtyři různé způsoby jak ukrást auto, už se těšíme.
  • Gangy ve hře jsou oficiálně potvrzeny.
  • HUD rozhraní je o dost zjednodušené. Pouze na chvíli zobrazí název části města ve které se nacházíte a zbraň kterou máte (asi na 2 sekundy). Nejspíš se na něm ještě pracuje, tak dáme R* ještě trochu času.
Screenfun Magazine Serbia
  • Opět potvrzena absence loading screenů při vcházení a vycházení do interiérů, nebo při přejíždění řeky. Už vidím ty krvavé nároky na PC jestli to vůbec vyjde.
  • Hlavní hrdina prý není Srb, Chorvat ani jakýkoliv jiný Jihoslovan, ale definitivně rus. Podobné to je i s jeho bratrancem Robertem. Některé zdroje ale hovoří o tom, že je východoevropan obecně.
GamesMaster Magazine UK
  • Když vytáhneme zbraň, dav lidí se pokusí co nejvíc rozptýlit a oddálit.
  • Tráva roste skrz chodníky a mezi dlažebními kostkami, což už potvrdil jeden z oficiálních screenů.
  • Když náhodou přejedete chodce, nevyváznete už jen tak, ale budete nést mnohem těžší následky. To je spojeno i s Euphoria enginem, který dotyčného realisticky zabije. Myslíte, že by po vás v realitě když někoho přejedete šel akorát nějaký pochůzkář? Zkuste to... Nebo radši ne :-D.
  • Mobilem se bude Niko moct koordinovat a domlouvat s ostatními postavami, a to i v průběhu mise, když třeba budeme potřebovat pomoct.
PSM Magazine USA
  • Helikoptéry mohou přistávat skoro na každé výškové budově.
  • Rockstar pojmenuje každou ulici a každé náměstí ve hře, asi se bude jednat o parodii na skutečné názvy.
  • V GTA IV demu byl slyšet na soundtracku Rock a East Coast Rap.
Official Dutch Playstation Magazine
  • Hra bude detailnější, tmavší a špinavější, než ostatní GTA.
  • Kontakty v Nikově mobilu jsou rozdělené na City contact (městské kontakty), Dock friend (přítel z doků) a Cab contact (taxikářské kontakty). Mobil také obsahuje kameru, organizér a další funkce.
  • Na konci dema Niko volal Romanovi svým mobilem.
  • Odrazy světel a poškození aut je velice realistické.
  • GTA IV bude mít lepší multiplayer, než předchozí díly (Liberty City Stories a Vice City Stories pro PSP).
Official Playstation 2 Magazine UK, Playstation 3 Unlimited UK
  • V autě bude takřka 1st-person view. Uvidíme prý skrz sklo, jako v závodních hrách. Znamená to o dost ztížené vytváření módů.
  • Budeme moct kroužit kamerou kolem auta o 360° pomocí pravé analogové páčky. To je potvrzeno jen u X-boxu 360.
  • Počasí ve hře bude realističtější a bude víc než kdy jindy ovlivňovat, jak se nám bude hrát. Auta budou špatně jezdit v dešti a bude se špatně běhat v silném větru.
  • Přes den budeme potkávat víc aut a chodců, než v noci.
  • Mise budou i nebudou záviset na denní době.
  • Po ulicích se válý odpadky a smetí.
  • Dostat se z jednoho konce Liberty City na druhý zabere aspoň hodinu. V San Andreas to byla kratší doba, přestože je větší. To vypovídá o hustotě zástavby a dopravě.
  • Byli potvrzeny tyto nové dopravní prostředky: autobusy, vlaky, metro. Nevíme, jestli je budeme moct nejen používat, ale i řídit. New york má hustou podzemní síť, město se rozrostlo nejen do výšky, ale i do hloubky.
  • Niko je mezi 35-40 lety.
  • Když jste zatčeni, má to mnohem těžší důsledky než minule, spojené s Nikovou minulostí. Mezinárodní zatykač :-D?
  • Bellic může používat mobíl pro objednání různých služeb, např: přivolání taxi. Třeba bude moct zavolat i hasiče nebo záchranku, kdo ví.
  • V mobilu Nika budou informace o jeho statistice (něco jak Brief v SA).
  • Niko může nadávat chodcům - další nová interakce s boty, nebo špatný překlad z portugalštiny
  • Chodci jsou mnohem inteligentnější, povídají si, žádají o cigarety.
  • Rockstar slíbil nové úhly kamery, možná se dočkáme i first-person.
  • Nikovi budou přístupné některé mrakodrapy. Bude z nich prý moct shazovat lidi.
  • Některé mise budou Nikovi zadávány mobilem, nebudeme muset cestovat přes celé město=menší frustrace při nesplnění mise.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Hrajete ještě nějaké GTAčko?

Ano, stále mě baví 71.3% (62)
Někdy 5.7% (5)
Hrál jsem a už nehraju 13.8% (12)
Nehrál jsem 9.2% (8)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama